Vacature Afdelingsverantwoordelijke

Afdeling Leuven (regio: Herent, Leuven)

Functie

Verantwoordelijkheid

De Afdelingsverantwoordelijke is eindverantwoordelijke voor de goede algemene werking van de afdeling:

Als leidinggevende sta je in voor het management van de afdeling, treed je op als people manager en garandeer je een kwalitatieve patiëntenzorg. Je draagt de visie van de organisatie uit, bevordert de multidisciplinaire samenwerking en werkt aan de marktontwikkeling in de regio. De afdelingsverantwoordelijke doet dit vanuit een coördinerende, faciliterende en coachende houding volgens de principes van zelfsturing. Hierin wordt men ondersteund door adjuncten.

De afdelingsverantwoordelijke wordt aangestuurd door de directeur zorg. Je geeft leiding aan verschillende teams van verpleegkundigen en zorgkundigen, en aan de administratief medewerkers in de afdeling.

Verantwoordelijkheid

Management van de afdeling:

  • Je zorgt voor de planning van het personeel;
  • Je zorgt voor een correcte planning van de zorgrondes, in samenwerking met de adunct hoofdverpleegkundigen;
  • Je organiseert de werking in de afdeling in functie van de financiële mogelijkheden;
  • Je zorgt voor budgetopvolging.

 

People management:

  • Je hebt jaarlijks een functioneringsgesprek met elk teamlid;
  • Je geeft de leden van het team kansen om zich verder te professionaliseren in overeenstemming met de visie en aanpak van de organisatie en bevordert de teamwerking d.m.v. een open communicatie, het organiseren van equipevergadering,...;
  • Je neemt een coachende stijl op als leidinggevende.

 

Kwaliteitsbewaking:

  • Je kent de visie op kwaliteit die de organisatie vooropstelt en bewaakt deze door coaching van de teamleden en via het bijwonen van de patiëntenbespreking (PB);
  • Je kent de competenties van de verpleegkundigen en zorgkundigen en maakt hiervan gebruik om kwaliteitsvolle teams uit te bouwen.

 

Samenwerking multidisciplinair:

  • Je draagt de visie van de organisatie uit tijdens externe contacten;
  • Je volgt de zorgplannen op en bent mogelijk aanwezig bij het overleg in functie van de uitbouw van multidisciplinaire samenwerking;
  • Je neemt deel aan regionale initiatieven met partners in de zorg en in nauw overleg met de organisatie.

 

Marktontwikkeling:

  • Je neemt contact op met de huisartsen uit de regio om de professionele mogelijkheden van het team kenbaar te maken;
  • Je werkt een strategie uit met het team om nieuwe patiënten en zorgen aan te trekken.
Solliciteer hier
  • Functie Afdelingsverantwoordelijke
Klik op de kaart om alle afdelingen van Wit-Gele Kruis Vlaams-Brabant te bekijken.

Wij bieden

  • Van bij je start investeren we in het ontwikkelen van je competenties zodat je beschikt over alle troeven om de afdeling op een professionele manier uit te bouwen;
  • Je komt terecht in een dynamisch team en werkt met gemotiveerde collega’s;
  • Loonpakket volgens barema’s, aangevuld met tal van extralegale voordelen zoals een dienstwagen, gsm, groeps- & hospitalisatieverzekering, maaltijdcheques en een uitgebreid verlofpakket: 45 dagen bij een voltijdse tewerkstelling (wettelijk verlof aangevuld met  feestdagen & recuperatiedagen).

Interesse? Solliciteer online!

Solliciteer online via de knop "solliciteer hier".

Nog vragen?

Liselore Dubois
Liselore Dubois
Rekruteringsverantwoordelijke
Bel 016/31 79 28 of stel een vraag

Bekijk ook

Onze troeven

Toffe collega's, een job in je eigen regio en een goed loonpakket met extralegale voordelen: werken bij het Wit-Gele Kruis Vlaams-Brabant heeft verschillende voordelen.

Loonpakket en extralegale voordelen

Onze medewerkers genieten een mooi loon. Als kers op de taart krijgen ze een aantrekkelijk pakket extralegale voordelen.

Collega's aan het woord

Wie kan het best een job bij het Wit-Gele Kruis beschrijven? Natuurlijk, jouw toekomstige collega's zelf! Daarom geven we een aantal werknemers zelf het woord.